20150810

Podsumowanie #WyzwaniaMinimalistki



Gubię się, jeżeli chodzi o upływające dni. Niewątpliwie, jest to związane z moją nocną pracą, ale powoli udaje mi się nad tym zapanować. Z tego też względu, podsumowanie, które miało być na początku sierpnia, opóźniło się o 10 dni. Wychodzę jednak z założenia, że wszelkie wyzwania powinny być dla nas, a nie my dla nich, więc kończę panikę i spróbuję zebrać wszystkie odczucia w jedną całość.

Tym, którzy nie wiedzą o co chodzi z #WyzwaniemMinimalistki, polecam zapoznanie się z poprzednim tekstem, tam znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tego projektu.

Jak wiecie, moja lista wyglądała następująco:

  1. Uporządkuj półkę/szafkę z przyprawami
  2. Uporządkuj domową apteczkę/wyrzuć przeterminowane leki
  3. Zrób porządek z gazetami
  4. Zwróć wszystkie pożyczone od kogoś, a już przeczytane książki
  5. Przejrzyj szufladę/szafkę/koszyk „na wszystko”
  6. Wyrzuć wszystkie przeterminowane kosmetyki, niezależnie od tego jak dużo zostało
  7. Oddaj zepsutą biżuterię do naprawy lub wyrzuć, jeśli nie nadaje się już do używania/przerobienia
  8. Wyczyść „spamową” skrzynkę. Wypisz się z niechcianych newsletterów, programów rabatowych itp.
  9. Wstań godzinę wcześniej i poświęć ten czas na poranne przyjemności tylko dla siebie
  10. Zrób coś nowego!
  11. Zrób coś dobrego dla innych
  12. Dokonaj ostrej selekcji wśród ubrań „po domu”
  13. Posprzątaj na biurku i nie upychaj w szufladach ;)
  14. Zrób porządek w szafce z butami
  15. Oddaj/sprzedaj rzeczy, które od oddania/sprzedania czekają od dawna
  16. Zrób wirtualne porządki w social media (Facebook, Instagram, Pinterest…)
  17. Zrób letnie porządki w szafie z ubraniami
  18. Posprzątaj w „przydasiach”
  19. Wyczyść swój telefon (usuń nieużywane aplikacje, kontakty itp.)
  20. Zaplanuj wymarzoną podróż
  21. Oczyść komputerowy dysk ze wszelkich plikowych śmieci
  22. Zrób przegląd biblioteczki z książkami
  23. Zrób porządek w torebce
  24. Uporządkuj szufladę z bielizną
  25. Uporządkuj „sentymentalne pudełko”
  26. Poobserwuj gwiazdy

Nie udało mi się spełnić wszystkich punktów, ponieważ:
  • moja Mama wykonała za mnie punkt 1 i 2 :)
  • nie zdążyłam oddać pożyczonych książek,
  • wolę podróżować spontanicznie, niż dokładnie planować wyjazd :)

Podsumowując to #Wyzwanie, muszę przyznać, że powoli zaczynam oduczać się wiecznego chomikowania, zbieractwa i kolekcjonowania (a raczej magazynowania). Pozbyłam się nietrafionych prezentów, zapisanych zeszytów i nienoszonych ubrań, a moje skromne 10 m2 sowicie mi za to podziękowało. Może po tylu latach w końcu przestanę przepraszać gości za nieporządek, na który mogli natrafić :) O wiele przyjemniej sprząta się i dba o rzeczy, gdy każda z nich ma swoje miejsce.

Jedno niepozorne wyzwanie sprawiło, że zaczęłam bardziej doceniać rzeczy, które posiadam i staram się niepotrzebnie nie wydawać pieniędzy (ale z tym czeka mnie jeszcze długa droga...). 

Warto raz na jakiś czas poświęcić kilka dni na odgruzowanie przestrzeni na której żyjemy. 
Spróbujcie sami :)

1 komentarz: